Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pārbaudes režīmā sācis darboties klientu virtuālais asistents “Toms”. Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā “Hugo.lv” sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu “Tilde”.
VID Informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza stāstīja, ka virtuālais asistents “Toms” radīts tāpēc, ka arvien pieaug VID klientu vēlme sazināties ar iestādi. Pēc viņas teiktā, jaunais iestādes virtuālais asistents ļaus klientiem ar VID sazināties jebkurā diennakts laikā, gan darbadienās, gan brīvdienās.
Patlaban VID klienti, apmeklējot iestādes mājaslapu, var uzdot “Tomam” jautājumus, kas saistīti ar saimnieciskās darbības reģistrēšanu, par to, kā lietot elektroniskās deklarēšanās sistēmu, kā iesniegt dokumentus, kādi ir attaisnotie izdevumi un to veidi, kā arī citus jautājumus.
“Twitter” lietotāji savukārt izmēģinājuši Tomam uzdot jautājumus par kulinārām tēmām un ir varen lielā sajūsmā par sanemtajām atbildēm.
Izrādās, ka @vid_gov Toms sirdī ir pavārs. 🙂 pic.twitter.com/Q44ntuEOTM
— Māris Danne (@MarisDanne) January 2, 2020