Foto - Pixabay
Reklāma

Iestājoties aukstam laikam, telpās ļoti ātri kļūst auksti. Lai sasildītos, daudzi dodas gulēt, tērpušies savā iecienītajā siltajā pidžamā, zeķēs un ietinoties segā. Lai gan vairāku apģērba slāņu valkāšana ziemā ir laba izvēle, kad runa ir par naktsmieru, šo metodi labāk aizmirst, jo pastāv sliktas asinsrites un pat infekciju risks.

Dr. Debora Lī stāsta, kā pareizi izvēlēties guļamtērpu, lai ne tikai labi atpūstos, bet arī nekaitētu veselībai.

Vai ir lietderīgi gulēt zeķēs – plusi un mīnusi

Daži eksperti apgalvo, ka, sasildot kājas, cilvēks ātrāk aizmigs. Tomēr gulēšanai zeķēs ir daudz vairāk negatīvu seku. Pirmkārt, pēc Dr. Lī teiktā, zeķu valkāšana miega laikā – īpaši, ja tās ir pārāk cieši pieguļošas – var pasliktināt asinsriti.

Vēl viens iemesls, kāpēc ārsti neiesaka valkāt zeķes pirms gulētiešanas, ir dažādu infekciju, īpaši sēnīšu, iespējamība. Kādā pētījumā konstatēts, ka uz zeķēm ir tikpat daudz baktēriju, cik uz paklāja. Jūs būsiet pārsteigti, bet daudzi cilvēki pirms gulētiešanas nemaina zeķes – iedomājieties, cik daudz mikrobu varētu apdraudēt viņu pēdu veselību.

Reklāma

Bet vai ir iespējams gulēt zeķēs, nekaitējot savai veselībai? Atbilde ir “jā”, tomēr ir dažas svarīgas nianses:

– pirms gulētiešanas vienmēr valkājiet tīras zeķes,

– nevelciet zeķes, ja telpā ir silts – kājas svīst, tādējādi radot infekciju risku,

– pārliecinieties, ka zeķes nespiež, vai vēl labāk izvēlieties pāris par dažiem izmēriem lielākas.

Šie vienkāršie padomi palīdzēs jums saglabāt veselīgas kājas. Taču atcerieties, ka gulēt zeķēs joprojām labāk nevajag.




Vai gulēt apakšveļā

Iespējams, tikpat pretrunīga kā gulēšana zeķēs ir gulēšana apakšveļā. Komentējot jautājumu par to, vai vajadzētu gulēt apakšveļā, Dr. Lī sacīja, ka nav iemesla to darīt (protams, izņemot menstruācijas, kad bez apakšveļas ir grūti iztikt). Jūsu ādai ir nepieciešams “elpot”, tāpēc ir pilnīgi normāli naktī gulēt bez apakšveļas.

Vēl viens arguments par labu tam, kāpēc negulēt apakšveļā, ir tas, ka, gaisam cirkulējot, dzimumorgānu zonā veidojas mazāk mitruma. Līdz ar to infekciju risks ir daudz mazāks.




Vai ir veselīgi gulēt pidžamā

Tāpat kā zeķu gadījumā, arī pie pidžamas izvēles gulēšanai jāattiecas atbildīgi. Atcerieties, ka šaurs apģērbs var traucēt asinsriti. Tas ne tikai negatīvi ietekmēs jūsu veselību nākotnē, bet arī var izraisīt diskomfortu miega laikā un līdz ar to arī pamošanos.

Turklāt silta pidžama var paaugstināt ķermeņa temperatūru. Saderam, ka tagad jūs domājat, vai tas nav siltās pidžamas mērķis? Taču problēma ir tā, ka jūs varat “pārkarst”. Ja jums būs pārāk karsti, pastāv risks, ka pamosties sviedros, un pēc tam būs grūtāk aizmigt.

Gulēt vai negulēt pidžamā ir tikai jūsu izvēle. Ja nevarat atteikties no šīs īpašības, izvēlieties ietilpīgākus modeļus. Dr. Lī arī iesaka izvairīties no vilnas. Labāk dodiet priekšroku kam no kokvilnas.

LASI ARĪ ŠOS RAKSTUS!

LifeHacks: Kurus apģērbus nedrīkst mazgāt ar kondicionieri

LifeHacks: Kas jādara, lai radiatori sildītu labāk?

LifeHacks: Pulveris, gēls vai kapsulas – ar ko labāk mazgāt veļu

Reklāma
loading...

Atstāt atbildi

Lūdzu atstāj komentāru
Lūdzu ievadi savu Vārdu