Jau ceturto gadu pēc kārtas “Latvian Ecommerce Award 2021” ceremonijas laikā apbalvoti Latvijā labākie interneta veikali. Šogad par titulu septiņās kategorijās kopumā cīnījās vairāk nekā 200 e-veikali. Ikgadējo apbalvošanu organizēja digitālā mārketinga aģentūra iMarketings.lv. Ņemot vērā pandēmijas laiku, apbalvošana notika slēgtā režīmā – bez skatītājiem.
Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā viens tūkstotis respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pircēji vērtēja interneta veikalus pēc 23 kritērijiem, piemēram, “piegādes ātrums”, “operatīvs un atsaucīgs klientu serviss”, “ērti un viegli var iepirkties” utt.
Zemāk uzskaitīti labākie interneta veikali 2021.gadā septiņās kategorijās:
Kategorija: apģērbi
Uzvarētājs: aboutyou.lv
Kategorija: elektronika
Uzvarētājs: rdveikals.lv
Kategorija: pārtika
Uzvarētājs: barbora.lv
Kategorija: sadzīves tehnika
Uzvarētājs: 220.lv
Kategorija: skaistumkopšanas produkti
Uzvarētājs: douglas.lv
Kategorija: smaržas
Uzvarētājs: douglas.lv
Kategorija: medikamenti
Uzvarētājs: internetaptieka.lv
“Ņemot vērā, ka e-komercijas pētījumu veicām jau ceturto gadu pēc kārtas, redzam, kā kopumā attīstās iepirkšanās pieredze internetā un, kā mainās cilvēku paradumi. Arvien vairāk cilvēku veic pirkumus interneta veikalos Latvijā,” uzsver Sergejs Volvenkins (PhD), iMarketings.lv vadošais stratēģis un dibinātājs.
2021. gadā 73% Latvijas iedzīvotāju iepirkās interneta veikalos Latvijā (interneta lietotāji vecumā 16-74 gadi). Savukārt pērn, 2020. gadā, šis īpatsvars bija zemāks par 5 procentu punktiem (68%). Šogad ir pieaudzis arī pirkumu biežums internetā. Noskaidrots, ka 35% iedzīvotāju veic pirkumus internetā katru mēnesi. Savukārt, gadu pirms tie bija 28%.
“Vēlamies, lai e-veikali rūpējas par cilvēku iepirkšanās pieredzi internetā un nemitīgi to uzlabo. Pieredzei ir jābūt ērtai, drošai, pozitīvai. Tāpēc jau ceturto gadu pēc kārtas apbalvojam labākos interneta veikalus savā kategorijā, lai tie kalpo kā “bākuguns”, kā piemērs pārējiem interneta veikaliem,” skaidro S.Volvenkins.
“Neskatoties uz to, ka kopš 2013. gada palīdzam e-komercijas uzņēmumiem augt un esam eksperti šajā lauciņā, mēs neesam uzņēmušies tiesneša lomu tik lielā projektā. Mēs lūdzām pašus pircējus novērtēt interneta veikalus, un šo visu sarežģīto izpēti no A līdz Z uzticējām vienam no pasaulē vadošajiem pētniecības uzņēmumiem Kantar TNS.”
Runājot par nozares attīstību nākamajā gadā, viņš norāda: “Attīstoties tehnoloģijām un reklāmas iespēju plašumam, uzņēmējiem 2022. gadā būs arvien vairāk jāuzticas tam, ko nevar redzēt un nevar pataustīt. “Sadraudzējoties” ar mākslīgo intelektu, kas jau šobrīd sevi diezgan labi pierāda, uzņēmēji varēs veltīt vairāk laika stratēģiskiem un kreativitātes jautājumiem, lai noturētu esošos klientus un iegūtu jaunus. Tas noteikti būs viena no panākumu atslēgām pieaugošā konkurences cīņā,” tā iMarketings.lv vadošais stratēģis un dibinātājs Sergejs Volvenkins (PhD).