Bērni pilotu kabīnē, krokodils salonā, no iekārtām nenoņemta līmlenta – izrādās, traģiskas aviokatastrofas var izraisīt pavisam neticami iemesli.
Pēc statistikas datiem, lidošana joprojām ir viens no drošākajiem pārvietošanās veidiem, taču dzīvē patiešām gadās visādi. “National Geographic” pirms skatītāju iecienītā dokumentālā raidījuma “Aviokatastrofu izmeklēšana” 15.sezonas jauno sēriju pirmizrādes ir apkopojis desmit dīvainus negadījumu iemeslus.
Bērni
1994.gadā lidsabiedrības “Aeroflot” reisa nr.593 Maskava – Honkonga kapteinis vēlējās būt labs tēvs, pasauca uz kabīni savus bērnus un ļāva savam 15 gadus vecajam dēlam paspēlēties ar lidmašīnas vadības iekārtām. Viņš nejauši atslēdza autopilotu, apkalpei neizdevās tikt galā ar lidmašīnas vadību. Tā nogāzās Kuzņetskas Alatau kalnu grēdā. Bojā gāja 73 cilvēki. Izmeklēšanā gan arī atklājās, ka pilotu apmācības programmā nebija paredzēti veidi, kā rīkoties šādās situācijās. Katastrofas rekonstrukciju skatītāji varēja vērot arī dokumentālā seriāla “Aviokatastrofu izmeklēšana” 3.sezonā.
Līmlenta
Lidsabiedrības “Aeroperu” lidmašīna reisā nr. 603 (Maiami – Kito – Lima – Santjago) 28 minūtes pēc pacelšanās no Limas iegāzās Klusajā okeānā netālu no Peru krastiem. Izrādās, īsi pēc pacelšanās pārtrauca pareizi darboties ātruma indikatori un altimetri.1996.gadā notikušajā katastrofā bojā gāja visi 70 cilvēki. Vēlāk izmeklēšanā atklājās, ka traucējumus radījuši līmlentas gabaliņi, ar kuriem mazgāšanas laikā bija aizlīmētas “Boeing 757” ierīces, kas rāda gaisa kuģa augstumu, kā arī vertikālo un horizontālo ātrumu. Pēc apkopes tehniskajam darbiniekam līmlenti nebija izdevies noplēst līmlenti. Strādnieku vēlāk notiesāja par slepkavību aiz neuzmanības. 1999.gadā lidsabiedrība “Aeroperu” bankrotēja.