Vakar Liepājā notikuši vairāki ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem vienā negadījumā ir cietis cilvēks. 17.janvārī ap plkst. 07:40 Liepājā, Brīvības ielā 1983.gadā dzimusi sieviete, vadot automašīnu “Renault”, izraisīja sadursmi ar automašīnu “Volkswagen Passat”, pēc kā, netiekot galā ar automašīnas vadību, iebrauca ceļa zīmē.
Ap plkst. 10:30 turpat automašīna “Renault”, kuru vadīja 1992.gadā dzimis vīrietis, sadūrās ar automašīnu “Opel”, sakabē ar piekabi, kuru vadīja 1984.gadā dzimis vīrietis. Savukārt Ganību ielā automašīna “Volvo”, kuru vadīja 1997.gadā dzimis vīrietis, neizvēlējās laika apstākļiem drošu braukšanas ātrumu, kā rezultātā iebrauca apgaismes stabā. Ventas ielā 1993.gadā dzimusi sieviete, vadot automašīnu “Opel Astra”, uzbrauca priekšā esošai automašīnai “Renault Trafic”, kura, savukārt, uzstūmās priekšā esošai automašīnai “Volkswagen Golf”. Taču Brīvības ielā 1951.gadā dzimis vīrietis vadīja automašīnu “Mercedes Benz Sprinter” un neievēroja distanci, kā rezultātā notika sadursme ar priekšā stāvošu automašīnu “Volkswagen Passat”, kuru vadīja 1991.gadā dzimis vīrietis. Nevienā no negadījumiem cietušo nav.
Vakar Liepājā, Krūmu ielā ap plkst. 12:50 konstatēts, ka 1952.gadā dzimusi sieviete, vadot automašīnu “Audi”, uz gājēju pārejas uzbrauca 9 gadus vecam zēnam, kuram konstatēts kājas sasitums. Par laimi, traumas nav nopietnas un zēnam nebūs nepieciešams ārstēties slimnīcā. Noformēts administratīvā pārkāpuma protokols.
Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Mareks Vītols atgādina autovadītājiem: “Ceļa apstākļi ir jāizvērtē laicīgi. Iesaku vietā, kur neapdraudat sevi un citus, pārbaudīt, kā uzvedas transportlīdzeklis, nelielā ātrumā veicot bremzēšanu. Tas ļauj aptuveni saprast, kas ir sagaidāms no ceļa seguma un, kā labāk braukt.”
Analizējot negadījumus, M.Vītols nonāk pie secinājuma: “Pēdējie ceļu satiksmes negadījumi ir notikuši, jo vadītāji nav apzinājušies vai ir aizmirsuši, ka lielāks ātrums palielina centrbēdzes spēku un sākas sānslīde. Ja vadītāja prasmes nav pietiekamas, vai arī nav vietas, lai “savāktos”, transportlīdzeklis neizbēgami novirzīsies no iecerētās trajektorijas. Labākajā gadījumā notiks tikai noslīdēšana no ceļa un apstāšanās uz ietves vai grāvī. Sliktākajā – apgāšanās grāvī, ieslīdēšana pretējā braukšanas joslā vai pat uzbraukšana gājējam, kurš pārvietojas pa ietvi.”
M.Vītols turpina: “Sniega dēļ bieži vien vadītāji izvēlas nevis kreiso vai labo braukšanas joslu, bet labāko. Aicinām autovadītājus izvēlēties vienu joslu, nemainot tās haotiski, kā novērots. Brauciet tā, lai pārējie var paredzēt Jūsu trajektoriju un attiecīgi rīkoties. Tas pats par bremzēšanas ceļa palielināšanos. Pat pašas labākās ziemas riepas spēj palīdzēt tikai tad, ja vadītājs brauc atbildīgi un izvērtē visus ārējos apstākļus.”
“Labāk pusstundu vēlāk mājās, nekā stundu ātrāk morgā.”, viņš uzsver.
Tāpat šonedēļ Kurzemē notiek riepu protektoru dziļumu pārbaude. Atgādinām, ka riepas ar atļauto minimālo protektora dziļumu, kas uzliktas sezonas sākumā nu jau būs nodilušas un ar tādām nav atļauts piedalīties ceļu satiksmē. Vakar reida laikā Kurzemē ir pārbaudīti riepu protektoru dziļumi 620 transportlīdzekļiem, no kuriem Liepājas pusē pārbaudīti bija 256. 25 transportlīdzekļiem Liepājas pusē ir konstatētas neatbilstošas riepas un to protektoru dziļums, par ko arī noformēti administratīvo pārkāpumu protokoli.