Ford Thunderbird 1956.
Reklāma

Valdība atbalstījusi grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kuru mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3 500 kg transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes.

Ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā, no 2021.gada 1.janvāra plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, informē Satiksmes ministrijā.

Jaunā kārtība noteiks autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim un paredz ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

No 2021.gada tiktu ieviests transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis par lietotu vieglo automobiļu (vecāku par 5–9 gadiem, virs desmit gadiem) reģistrāciju Latvijā.

Reklāma

Kā skaidro ministrijā, “izmaiņu mērķis ir novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā”.

“Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt videi draudzīgo un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisiju apjomu.”

Jaunā kārtība paredz tiem transportlīdzekļiem, kam ir zināms tikai WLTP izmešu rādītājs, noteikt jaunās transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes atbilstoši CO2 izmešu līmenim. Turpmāk Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes divasu, trīsasu un vairāk asu piekabēm piemēros atkarībā no piekabju masas un asu skaita, skaidro likuma izstrādātāji.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Reklāma
loading...

Atstāt atbildi

Lūdzu atstāj komentāru
Lūdzu ievadi savu Vārdu