Publicitātes foto

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte – ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam “Apple” nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas, pētīja mobilo sakaru operatora BITE tehnoloģiju eksperts Dainis Dembovskis.

“iPhone” lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks, tāpēc BITE ir apkopojusi būtiskākos iemeslus, kas padara “Apple” par kulta zīmolu.

Drosme un paļaušanās
Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka “Apple” inženieri produktus rada primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem – tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus “Apple” drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas “iOS12” beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās “pirmizrāde” plānota tikai rudenī.

Šajā operētājsistēmā ir iekļautas vairākas jaunas iespējas, kas varētu kalpot kā papildu motivācija to izmantot. Piemēram, ir mainīta paziņojumu atainošanas kārtība uz ekrāna – tie ir grupēti pēc avota, turklāt klusuma režīmā var atslēgt, lai nakts vidū nav jāmostas no pienākuša e-pasta signāla.

Populāro “iPhone X” modeļu īpašnieki tagad var izmantot ne vien “emoji” , bet arī “memoji” – personalizētas, animētas emocijzīmes. Sejas atpazīšanas programmai “Face ID” var pievienot vēl viena cilvēka seju. Savukārt funkcija “Car Play” tagad atbalsta ne vien aplikāciju “Apple Maps”, bet arī “Waze”, “Google Maps” un citas.

Pateicoties “iOS12”operētājsistēmai, “Apple” ir uzlabojis arī vecāku “iPhone” modeļu ātrdarbību. Piemēram, “iPhone 6 Plus” aplikācijas atvērsies par 40%, tastatūra – par 50%, bet kamera – pat par 70% ātrāk.

“Lai gan operētājsistēma “iOS12” jau ir publiski pieejama, jāatceras, kā tā ir tikai beta versija – tā nav pilnīga, tāpēc lietotāji var saskarties ar zināmām neērtībām. Izvēle – gaidīt līdz oficiālajai “iOS12” publicēšanai rudenī vai sākt testēt jaunās iespējas jau tagad – ir katra paša ziņā,” norāda Dembovskis.

Dod lietotājiem to, ko viņi vēlas
“iPhone” viedtālruņi, tieši tāpat kā citi kompānijas “Apple” radītie produkti, ir viegli lietojami. Un ražotājs ir pārliecināts ka tie dos lietotājam to, ko viņi vēlas.

Latvijā, līdzīgi kā citviet pasaulē, pārdošanas hits ir “iPhone X”, kas pasaules prezentāciju piedzīvoja pērnā gada rudenī. Šim modelim ir liels, kvalitatīvs OLED ekrāns, veiksmīga sejas atpazīšanas sistēma, labas foto iespējas, bezvadu uzlāde, kā arī uzlabots dizains, piemēram, no ekrāna ir pazudusi sākumpoga.

“BITES pārdošanas dati apliecina tendenci, ka viedtālruņu tirgū liela uzmanība tiek pievērsta t.s. “premium” segmentam. Lietotājiem nav iebildumu maksāt augstāku cenu par kvalitatīvām ierīcēm, mainīt tās retāk, tāpēc pieprasījums pēc šī segmenta telefoniem pieaug. Piemēram, kopš pērnā gada jūlija, kad kļuvām par “Apple” oficiālo partneri, “iPhone” viedtālruņu pārdošanas apjomi BITĒ ir dubultojušies,” uzsver Dembovskis.

loading...

Inovācijas ar skatu nākotnē
Tieši inovācijas ir iemesls, kuru dēļ lietotāji gaida jaunos “iPhone” modeļus un ir gatavi maksāt par tiem prasīto cenu. Atcerēsimies kaut vai “iPhone 4” dizainu, “Siri”, kam sekoja “Touch ID”, “3D Touch” un šobrīd aktuālās “Live Photos”, “Portrait Photos”, “Face ID” un “Animoji”.

“Apple” produktu attīstības stratēģija paredz plānot ierīču uzlabojumus aptuveni divus gadus uz priekšu, kas šim ražotājam ļauj būt soli priekšā konkurentiem. Patlaban tehnoloģiju eksperti uzskata, ka tieši “iPhone X” ir produkts, kas atklāj tendenci, kā “Apple” redz savu viedierīču attīstības nākotni.

Īpaša ekosistēma
“iPhone” viedtālruņu veiksmes stāsts nebūtu pilnīgs bez “iOS”, kā arī tajā strādājošu aplikāciju un pakalpojumu ekosistēmas, kas pieejama tikai “Apple” produktu, tostarp “Apple Watch”, “Apple TV”, “MacBook” lietotājiem.

““iOS” ierīcēs, arī “iPhone” viedtālruņos, ir pieejams plašs mobilo aplikāciju klāsts. Izstrādātāji ciena šo ekosistēmu, tādēļ ir ieinteresēti uzturēt tām paredzētās aplikāciju versijas vislabākajā kvalitātē un izstrādāt dažādus “iOS” ierīcēm paredzētus tehnoloģiskus risinājumus ātrāk nekā “Android” videi. Piemēram, “Instagram” vairākus gadus bija pieejams tikai “iOS” lietotājiem. Un cilvēki to atalgo ar ilggadīgu uzticību šīm ierīcēm,” uzsver BITES tehnoloģiju eksperts, piebilstot, ka BITES klienti maksājumus par pirkumiem “App Store” var pievienot ikmēneša rēķinam par mobilo sakaru pakalpojumiem.

“Apple” izveidotais mobilo aplikāciju veikals tika atklāts 2008.gada 10.jūlijā. Ja sākotnēji tajā bija vien 500 aplikāciju, tagad to skaits ir sasniedzis aptuveni divus miljonus. Globālajā mobilo aplikāciju tirgū 75% no kopējiem ieņēmumiem veido pirkumi tieši “App Store”. Šā gada jūnijā vien to attīstītāji nopelnīja vairāk nekā 100 miljardus ASV dolāru.

Labdarība
Iesaistīties kādas cilvēcei nozīmīgas problēmas risināšanā, iestrādājot labdarību biznesa modelī, ir būtisks “Apple” zīmola stūrakmens. “iPhone” (PRODUCT) RED sērijas ierīces un aksesuāri ir “Apple” atbalsts labdarības fondam RED, kas nodrošina konsultācijas un aprūpi, lai novērstu HIV vīrusa nodošanu nedzimušiem bērniem no viņu mātēm. Vienpadsmit gadu laikā, pārdodot “sarkanās” sērijas ierīces un aksesuārus, “Apple” ir izdevies šim nolūkam savākt vairāk nekā 160 miljonus ASV dolāru.

BITES tehnoloģiju eksperts secina, ka cilvēki aizraujas ar “iPhone” ļoti dažādu iemeslu dēļ. Vienus uzrunā “Apple” zīmols, jo tā produkti ir ne vien inovatīvi, bet arī ērti lietojami, kamēr citiem ir svarīga piederība to cienītāju lokam. Tomēr nešaubīgi var apgalvot, ka savu vietu kulta preču rindā “iPhone” viedtālruņi nopelnījuši godam.

loading...
loading...

Atstāt atbildi

Lūdzu atstāj komentāru
Lūdzu ievadi savu Vārdu