Google ir pārliecinoši populārākā un visvairāk lietotā meklētājprogramma ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā – šeit to izmanto 98 procentos gadījumu, kad nepieciešams atrast internetā atbildi uz kādu jautājumu. Lai labāk izprastu Latvijas iedzīvotāju paradumus virtuālajā vidē, digitālā mārketinga aģentūra Infinitum veikusi pētījumu, kurā noskaidroti neparastākie meklējumi Google.

Pētījums tika veidots, izmantojot vairākus analītikas rīkus un veicot atslēgvārdu izpēti piecās dažādās kategorijās:

attiecības, ģimene un kopdzīve;

eksistenciālie jautājumi;

darbs & brīvais laiks;

labklājības uzlabošana;

ieradumu maiņa.

Katrā no kategorijām tika atlasīti neparastākie meklējumi, kas vismaz reizi mēnesī tiek veikti meklētājprogrammā Google. Rezultāti ir visnotaļ interesanti; kā izrādās, piemēram, vidēji 60 personas ik mēnesi cenšas noskaidrot, kā apprecēt miljardieri, bet 40 cilvēkiem interesē, kā kļūt par vampīru.

Pie neparastākajiem meklējumiem iespējams pieskaitīt arī tādus jautājumus kā “Kāpēc cilvēki strādā?” (10 meklējumi), “Kā izsekot sievas telefonu?” (70 meklējumi), “Ko sliekas dara ziemā?” (10 meklējumi), “Kāpēc cilvēki strādā?” (10 meklējumi) un “Kā laimēt loterijā?” (100 meklējumi). Ar detalizētiem pētījuma rezultātiem un to aprakstu iespējams iepazīties Infinitum sagatavotajā bloga rakstā Vai zini, kādi ir neparastākie meklējumi Google?

Kā norāda Infinitum izpilddirektors Andis Stafeckis, šāds pētījums ir noderīgs vairāku iemeslu dēļ: “Protams, ir interesanti noskaidrot, kādi bijuši paši neparastākie un amizantākie meklējumi Google, taču šie dati patiesībā ir ar pievienoto vērtību, jo ar to palīdzību iespējams noteikt arī sabiedrībā valdošās tendences; saprast, kas cilvēkiem šobrīd ir aktuāli. Tas atspoguļojas arī mūsu pētījumā – piemēram, 450 cilvēkiem aktuāls bijis jautājums par darbu ārzemēs bez valodu zināšanām, bet vismaz 100 cilvēki ik mēnesi cenšas iegūt papildu informāciju par Bitcoin – tas tikai apstiprina, ka šobrīd globāli karstie temati cilvēkus interesē arī Latvijā.”

Šāda informācija ir ļoti noderīga arī digitālajā mārketingā, it īpaši satura veidošanā, jo “radot saturu mājaslapām, blogiem un citām platformām, ir svarīgi iedziļināties un saprast, kādu informāciju un preces cilvēki vēlas iegūt. Ja mēs to zinām un ņemam vērā, radītais saturs ir ar pievienoto vērtību, un ieguvēji no tā ir visi – gan mūsu klienti, gan cilvēki, kuri patērē mūsu klientu preces vai pakalpojumus, kā arī mūsu radīto saturu”, stāsta Andis Stafeckis.

loading...

Atstāt atbildi

Lūdzu atstāj komentāru
Lūdzu ievadi savu Vārdu