Radiālais lidmašīnu dzinējs “Pratt & Whitney R-4360 Wasp Major”

1940.gadā korporācija “Pratt & Whitney” sāka attīstīt mehānismu, kas vēlāk kļuva par sarežģītāko un spēcīgāko jebkad uzbūvēto aviācijas virzuļdzinēju pirms modernajiem turbodzinējiem. Motoram bija 28 cilindri, četrās rindās izvietoti 56 manuāli regulējami radiālie virzuļi. Tie veidoja daļēju spirāli, kas veicināja efektīvu dzesēšanu ar gaisa plūsmām starp līdzās esošajām rindām. Svars – 1633 kg, jauda – 3000 – 4300 ZS.

Kara laikā dzinējs nav izmantots, vēlāk – lielajās ASV militārajās un transportlidmašīnās, tostarp “Boeing B-50”, “Boeing C-97”, “Douglas C-124”, “Fairchild C-119”, “Consolidated B-36”. Dzinējus ražoja no 1944. līdz 1955.gadam, tie bija uzticami, taču dārgi ekspluatācijā. Nepareizs starts varēja piesārņot visas aizdedzes sveces, kuru tīrīšana bija ļoti ilga.

Rokas pulkstenis “Aeternitas mega 4”

Luksus klases rokas pulkstenis, kura cena ir apmēram 2,7 miljoni ASV dolāru, tiek uzskatīts par mikromehānikas meistardarbu. Šveices “Franck Muller group” pulksteņmeistaru izaicinājums bija vienā praktiski valkājamā aksesuārā ieintegrēt visus šodien zināmos mehānismus.

Tam ir 1483 detaļas, 36 dažādi mehānismi, 25 no tiem ir redzami, tūkstošgades kalendārs, hronogrāfs, divas papildu laika zonas, u.c. Rokas pulkstenis, kuru rotā 99 dārgakmeņi, darināts piecus gadus.

loading...
loading...

Atstāt atbildi

Lūdzu atstāj komentāru
Lūdzu ievadi savu Vārdu