Reklāma

Lidmasina_Putni_publ

Strazdi
Sešas sekundes pēc pacelšanās no Logana starptautiskās lidostas 1960.gadā “Eastern Air Lines” lidmašīna reisā nr.375 saskrējās ar strazdu baru, kas lidostā meklēja barību. Vairāki putni iesprūda lidaparāta dzinējos. Tie pārstāja darboties. Lidmašīna strauji zaudēja jaudu, sāka griezties ap savu asi un teju vertikāli iekrita Vintropa līcī, vien divus kilometrus no pacelšanās vietas. Bojā gāja 62 no 72 cilvēkiem, kas atradās lidmašīnā. Ilgu laiku šī katastrofa tika uzskatīta par lielāko sadursmi ar putniem. Vēlāk izmeklēšanā atklājās, ka teju katrā dzinējā iesprūduši četri līdz seši strazdi.

Vācu aitu suņi
1976.gadā “Grand Canyon Air” lidmašīna bija ceļā uz Denveru. Kāda vācu aitu suņa īpašnieks to nebija piesējis, tādēļ nesavaldīgais dzīvnieks sāka traucēt lidojuma vadībai, līdz lidaparāts avarēja. Bojā gāja trīs cilvēki. Šī aviokatastrofa ir ierakstīts arī Ginesa rekordu grāmatā kā pirmā, kuru izraisīja suns.

Praktiski joki
1947.gadā “American Airlines” reiss nr. 311 no Ņujorkas skaidrā laikā 2,4 kilometru augstumā sāka planēt un strauji samazināja augstumu. Par laimi 54 pasažieriem, otrajam pilotam 106 metrus no zemes izdevās lidmašīnu nolīdzsvarot. Kā vēlāk atklājās izmeklēšanā, negadījuma cēlonis bija draiskulīga kapteiņa joki. Otrajam pilotam nezinot, kapteinis atslēdza vadības virsmas bloķētāju. Tā kā neviens pilots nelietoja drošības jostu, tad abi vīri ar galvām atsitās pret kontroles virsmu un nejauši atslēdza trīs dzinējus.

Reklāma

Vaļīgas skrūves
1961.gadā “British European Airways” lidmašīna teju uzreiz pēc pacelšanās no Ankaras, Turcijā lidostas stāvā leņķī “uzskrēja” debesīs, apstājās un nogāzās. Katastrofā gāja bojā 27 no 34 pasažieriem. Izmeklēšanā tika secināts, ka negadījuma iemesls, iespējams, ir kāda skrūve. Viena no trīs skrūvēm pie horizontālā žiroskopa soļu rādītāja bija kļuvusi vaļīga, tādējādi tika traucēta tā darbība un pilots nespēja precīzi vadīt lidaparātu. Lidsabiedrība iesūdzēja tiesā ražotāju “De Havilland Aircraft Company Limited”, taču tas noliedza savu vainu, apgalvojot, ka tikpat labi avārijas iemesls var būt pilota sirdslēkme vai pavirša lidmašīnas apkope pirms reisa.

Mikrofons
1937.gadā “United Airlines” reiss nr.23 iegāzās Sanfrancisko līcī tikai trīs kilometru attālumā no pilsētas municipālās lidostas. Bojā gāja visi vienpadsmit cilvēki, kas tajā atradās. Izmeklēšanā atklājās, ka katastrofas iemesls bija otrā pilota mikrofons, kas nejauši bija nokritis starp sēdekļa slidi un elevatora kontroles mehānismu. Mikrofons noblokēja elevatora kontroli un, tā kā tas bija iestrēdzis, tad pilotiem bija pārāk maz laika, lai izvairītos no straujas nolaišanās.

Grifs
“Indian Airlines” reiss nr. 1944 1962.gadā bija ceļā no Kabulas, Afganistānā uz Amritsaru Indijā, kad tam uzbruka negaidīts viesis – grifs. Gigantiskais putns ar knābi pāršķēla lidmašīnas kabīnes logu un nogalināja otro pilotu.

Reklāma
loading...

Atstāt atbildi

Lūdzu atstāj komentāru
Lūdzu ievadi savu Vārdu